27 stycznia 2015

kuchnia Lidla - polędwiczka wieprzowa w sosie pomarańczowo - przyprawowym z ziemniakami duchesse i zapiekanką z brokułów i kalafiora.


polędwiczka w sosie pomarańczowym



Wprawdzie z kuchni Lidla wolę przepisy Karola Okrasy, ale ten Pascala jest naprawdę pierwsza klasa. Jedna polędwiczka starcza na 4 porcje. Zapiekanka z brokuła i kalafiora nawet na więcej. Myślę, że zapiekankę można podawać również jako samodzielne drugie danie - jest bardzo syta. 
Nie jest to szybki przepis, ale wart przyrządzenia. Jak dla mnie - danie pierwsza klasa. Ważne jest długie gotowanie sosu - na małym ogniu - sos gęstnieje wówczas bez żadnych dodatków - przez redukowanie. Warto posmarować papier do pieczenia odrobiną tłuszczu - dużo łatwiej odchodzą upieczone ziemniaki. 
Składniki:
mięso i sos:
1 polędwiczka wieprzowa
skórka z cytryny
sok z 2 pomarańczy
60 ml sosu sojowego indonezyjskiego (jest do kupienia w Lidlu)
1 ząbek czosnku
80 g cukru
imbir (ja użyłam płaską łyżeczkę w proszku)
1 papryczka chilli (ja użyłam suszonej)

Zapiekanka: (proporcje w mojej modyfikacji)
1/2 niezbyt dużego brokuła
1/4 kalafiora
1/2 l mleka (nawet trochę mniej)
2 żółtka
50 g masła
50 g mąki
szczypta gałki muszkatołowej
sól, pieprz
100 g gorgonzoli (można pominąć)
ser żółty do posypania

ziemniaki duchesse:
600 g ziemniaków
3 - 4 żółtka (ja użyłam 2 i wystarczyło)
50 g masła
sól, pieprz

Dokładny przepis wykonania znajduje się na stronie Kuchni Lidla - tutaj. Wszystko jest wytłumaczone, z filmikiem, nie będę powielać.


1 komentarz: