12 kwietnia 2014

Sernik z jagodami (na zimno)

Sernik na zimno paproszkowe smaki

Nie jestem zbytnią fanką serników na zimno, wolę serniki pieczone, ani twarogów "z wiaderka".  Ale mam jeszcze w zamrażalce jagody, nie miałam ochoty na mielenie twarogu, więc dla odmiany tym razem na niedzielny podwieczorek - szybki sernik z jagodami. Szybki oczywiście w przygotowaniu, bo musi swoje odczekać w lodówce.
Inspirację znalazłam na "Moje Wypieki".

Wymiary tortownicy: średnica 20 cm.

Składniki:

na spód:
150 g kruchych ciastek
100 g masła

Na masę:
1 wiaderko twarogu - 900 g - użyłam twarogu firmy Vitello - taki: VITELLO
1 łyżka soku z cytryny
150 ml śmietanki 30 % - firmy Zott
200 g cukru
3 czubate łyżki żelatyny rozpuszczonej w gorącej wodzie
1 szkl. mrożonych jagód

Ciastka pokruszyć - ja używam do tego wałka do ciasta - zawijam ciastka w czystą ściereczkę i wałkuję je aż będą miały wygląd bułki tartej.
Rozkruszone jak najbardziej ciastka utrzeć z rozpuszczonym na przykład w mikrofalówce masłem na jednolitą masę.
Dno tortownicy wyłożyć  papierem do pieczenia i wylepić masą ciasteczkową. Włożyć do lodówki.
Twaróg zmiksować z sokiem z cytryny i śmietanką.
Dodać rozpuszczoną żelatynę - jeżeli jest jeszcze gorąca, to dodawać stopniowo, żeby twaróg nie zważył się. 
Masę podzielić na dwie części. Jasną wyłożyć na ciasteczkowe dno. Włożyć do lodówki, żeby trochę stężało. Druga część masy będzie jagodowa: lekko rozmrożone jagody dokładnie zmiksować, połączyć z masą twarogową. Wyłożyć na trochę zastygniętą już jasną masę.
Wstawić na kilka godzin do lodówki. Ozdobić.

1 komentarz: