8 grudnia 2013

Ryba faszerowana w galarecie.


Ryba faszerowana w galarecie - danie kuchni żydowskiej - mielona ryba, cebula, rodzynki. Na stałe już w kuchni polskiej - często podawane na Wigilię. 

Składniki:
70 dag ryby (ja użyłam mrożonego mintaja, ale świeży napewno byłby lepszy)
1 duża cebula
garść rodzynek
1/3 szkl. bułki tartej
bulion
2 jajka
żelatyna
sól, pieprz
jajko do ozdoby

gaza - duża, złożona na kilka warstw.

Rybę zmielić w maszynce do mięsa razem z cebulą. Dodać bułkę tartą, jajka, sól, pieprz, rodzynki. Wyrobić. Masę zawinąć ciasno w wałek z gazy. Włożyć do garnka z gotującym się bulionem. Gotować 30-40 minut. Wyjąć z garnka dopiero po całkowitym wystudzeniu. Włożyć jeszcze na pół godziny do lodówki. Odwinąć gazę, rybę pokroić na 2 cm plastry, ułożyć na półmisku. Wywar przecedzić przez bardzo gęste sitko. Zagotować, dodać żelatynę (zgodnie z ilością podaną na opakowaniu - ja dodałam 4 łyżeczki na ok. 1 litr). Zalać rybę.

Przepis - p. Piotr Adamczewski.

1 komentarz:

  1. szukałam przepisu na rybe faszerowaną ......trudno coś znaleść ....robie tak jak piszesz ...oby wyszła ....przepis w miarę prosty i fajny ,nam nadzeje że wyjdzie super ŻYCZE UDANYCH ŚWIĄT

    OdpowiedzUsuń