14 kwietnia 2012

Potrawka ze schabu wieprzowego z suszonymi śliwkami i jabłkami.

Wbrew moim obawom co do gotowania mięsa w czystym soku, potrawa jest wyjątkowo smaczna. Mięso przechodzi aromatem jabłek i śliwek, a sos jest wyborny.
Przepis p. A.Chrząstowskiego z marcowego numeru miesięcznika "Kuchnia".
Składniki:
1,2 kg schabu wieprzowego
200 g wędzonego boczku
1 duża posiekana cebula
200 g suszonych śliwek
300 g jabłek
1 litr soku jabłkowego
200 g masła (użyłam mniej)
3 łyżki mąki
goździki, majeranek, liść laurowy, sól, pieprz
W oryginale potrawa jest przygotowywana w Kenwood Cooking Chef. Ja zrobiłam taka samo, ale w zwykłych naczyniach:
boczek pokrojony w paski obsmażyłam na patelni, dodałam masło, pokrojony w paski schab i cebulę. Smażyłam do lekkiego zarumienienia mięsa. Następnie oprószyłam mięso mąką, dodałam pokrojone jabłka i śliwki, zalałam sokiem, dodałam przyprawy i gotowałam do miękkości mięsa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz