2 listopada 2011

Pilaw drobiowy.


Garnek rzymski to gliniane naczynie, używane już przez starożytnych Rzymian, od pewnego czasu modne na Zachodzie, a niedawno moda dotarła i do nas. Garnek powinien być odpowiednio używany - przed pieczeniem wymoczony w wodzie, nie powinno się przekraczać temp. 200 st. C, garnek jest wrażliwy na różnice temperatur, więc wstawia się go do zimnego piekarnika.
Ja garnka używam głównie do pieczenia chleba. Żytni razowiec upieczony w takim garnku - to nasz "chleb powszedni":). Z powodu wchłaniania aromatów - powinno się używać jeden garnek do mięsa, inny do ryb, jeszcze inny do chleba, itp.
Można kupić zarówno garnki pokryte emalią, jak i zwykłe - chropowane. Moje są zwykłe.
Oba garnki - firmy Romertopf kupiłam w niezawodnym sklepie mniammniam.pl.

Składniki:
600 g piersi drobiowych
1 duża cebula
1 ząbek czosnku
2 łyżki oleju
1 duże jabłko
100 g rodzynek (ja użyłam 50 g)
200 g długoziarnistego ryżu
750 ml mięsnego bulionu
1/2 łyżeczki imbiru
1 łyżeczka curry
sól, pieprz

Piersi pokroić na kawałki, cebulę i czosnek posiekać. Zrumienić na patelni. Przełożyć do namoczonego uprzednio min. 15 minut garnka.
Jabłko zetrzeć i razem z rodzynkami i ryżem dołożyć do mięsa.
Bulion doprawić curry, imbirem, solą i pieprzem. Ostudzić. Wlać do garnka, zamieszać.
Garnek przykryć, wstawić do zimnego piekarnika. Dusić przez ok. 1 godzinę w tepm. 200 st. C.
Przepis pochodzi z książeczki "Potrawy z glinianego garnka"A., G. Eckert.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz