28 lutego 2010

Kurczak faszerowany po polsku

Absolutna polska klasyka. Nie zdązyłam niestety uwiecznić na zdjęciu kurczaka w przekroju (zanim naładowały się baterie...kurczaka juz nie było), ale potrawa prezentuje się efektownie.
Poniewaz z podanej nizej ilości wyszło więcej farszu, niz zmieściło się do środka, na 10 minut przed końcem pieczenia dodałam do brytfanki tę niewykorzystaną część farszu i podałam jako dodatek dla niezaspokojonych jego ilością w przypadającej im porcji:).
poniewaz nie mogłam się doczekać na przepis od S. - ten pochodzi z publikacji:"Drób.29 oryginalnych przepisów". Moze po przeczytaniu tego postu S. da mi wreszcie przepis na tę potrawę w wersji w jakiej gościła ona w jej domu w kazde niemal Święta.

Składniki:
kurczak ok. 1,5 kg
sól
czerstwa bułka
szklanka mleka
20 dag wątróbek drobiowych
pęczek natki pietruszki (ja uzyłam pół)
2-3 łyzki masła
2 jajka
4-5 łyzek bułki tartej
cukier, pieprz
łyzka sklarowanego masła(ja uzyłam oleju i masła pół na pół)


Sprawionego kurczaka natrzeć z wierzchu i w środku solą. Odstawić na 1 godz. Kajzerkę namoczyć w mleku. Wątróbki oczyścić z błonek, razem z odciśniętą bułką zemleć lub drobno posiekać. Natkę posiekać.
Masło utrzeć z zółtkami. Dodać wątróbki, natkę, bułkę tartą , szczyptę cukru, sól i pieprz. Utrzeć na gładką masę. Z białek ubić pianę, wymieszać z nadzieniem.

Farsz włozyć do środka kurczaka. Rozcięcie zaszyć. Kurczaka ułozyć grzbietem do dołu w brytfannie z tłuszczem.
Piec 40 - 60 minut w temp. 190-200 st. (u mnie - trochę dłuzej).Polewać na przemian sosem z pieczenia i gorącą wodą.
Podawać kurczaka w całości z sosem wytworzonym z pieczenia.

1 komentarz:

  1. "Zazdraszczam". Grzebanie w kurzych bebechach dopiero przede mną! Mam nadzieję, że mój kurak faszerowany (mocno przyszły) wyjdzie kiedyś taki jak twój :)

    OdpowiedzUsuń