11 czerwca 2009

Bułki razowe



Smaczne, zdrowe bułeczki z pszennej razowej mąki. Posypane płatkami owsianymi i ziarnem owsa.Żeby zdązyły do śniadania wyrosnąć, upiec się i wystygnąć, trzeba zacząć je robić ok. 2 godziny wcześniej.
Korzystałam z przepisu Dorothus76.

Składniki:
225 g mąki pszennej razowej (ja dałam 1100)
1 łyżeczka soli
25 g miękkiego masła
1,5 łyżeczki suchych drożdży
1 łyżeczka cukru
ok. 150 ml ciepłego mleka

Mąkę z solą wymieszać, dodać masło, drożdże i cukier. Wlać mleko, wyrobić.
Na stolnicy oprószone mąką wyrobić ciasto, aż będzie gładkie i lśniące, odstawić w cieple przykryte sciereczką do podwojenia objętości.
Po wyrośnięciu chwilę zagnieść, podzielić na 6 - 8 części, z każdej uformować bułkę, ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.

Przed włożeniem do pieca posmarowałam mlekiem i posypałam płatkami owsianymi i ziarnem owsa.

Piec 15-20 min. w temp. 220 st. Studzić na kratce.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz